söndag 13 november 2016





Dockan sitter i ett av mina senaste fynd, Åskbollen. Det är en ny fåtölj som finns att köpa som är en kopia till dockskåp. Åskbollen kom på 60-talet och det var en finsk designer som gjorde den. I förgrunden står en Lerrofåtölj från 50-talet. Tv:n är en av mina finaste i min samling. Det här dockskåpet är ett Brio-dockskåp från 1971. Bro började tillverka den här typen av dockskåp 1967.


En av mna Äggetfåtöljer. Förut var de så dyra att jag inte kunde köpa sådana fåtöljer. Nu kan man hitta dem billigt på loppisar och på internet.




En av mina finaste soffgrupper. Den står i mitt dockskåp, som är ett Lundby Göteborg från 1960. Dockan är från 50-talet.




Fladdermusfåtöljen är tillverkad av Lundby på 50-talet. Den finns i flera andra färger, men jag tycker att den svarta är finast.




Möbelgrupp med Svanenfåtölj, Svanensoffa och Äggetfåtölj med fotpall och bord. I soffan sitter en gammal 50-talsdocka.




Det här badrummet är märkt med West Germany. Jag har några fler möbler som är märkta på samma sätt. Förmodligen är de tillverkade på 70- och 80-talet. Jag tycker att de är fina, trots att de är helt i plast och lite enklare i stilen. Jag har hittat det här badrummet på loppis.




Gretafåtöljen från 60-talet. Den tillverkades av Lundby.




Nu har de äntligen fått ett nytt kök i mitt Lundby Småland från 2002! Det är mitt nyaste dockskåp. Kylskåpet är i retrostil och rundare i formen precis som kylskåpen var på 50-talet.




Den lilla parfymflaskan som står vid spegeln tycker jag är så söt!











//Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar